Friday, March 22, 2013

aku pun nak bagi pendapat aku la

Assalamualaikum kepada semua readers..
pada saat dan ketika ini ramai yang bergembira sebab cuti mid sem dah start..
yahoo..aku pun tumpang seronok..al maklum..kami yang bakal cikgu cikgi ni cutinye sama dengan kanak-kanak di sekolah..sila lah jeles kepada sape yang jarang dapat cuti tu..hahaha..

actually aku berasa terpanggil nak komen pasal result SPM yang baru je keluar hari Khamis baru ni
walaupun umur aku sekarang dah nak masuk 21 tahun..tambah pulak aku ni takde adik..aku tetap nak bagi pendapat pasal SPM niy..hahaha..bajet orang penting sikit..

kepada adik-adik yang baru dapat result..
rajin-rajin la survey universiti, kolej or ape saje tempat pengajian yang sesuai dengan korang
dan ada satu kena ingat SPM bukan penamat tapi adalah satu PERMULAAN..
kenape aku kate macam tu sebabnya selepas SPM la bermulalah semua episod baru dalam hidup kita..
episod study abroad..kene duduk asrama bagi yang tak pernah duduk asrama..kene bayar makanan sendiri..no more mummy daddy..almost everything depends on our decision..baik buruk kita yang pilih..

haha..dan apa yang aku boleh kate cabaran yang menunggu korang semua amat hebat..jadi berpegang teguhlah kepada agama korang.jangan mudah sangat ikut orang lain..perubahan kadang kala membawa keburukan tapi berubah ke arah kebaikan amatlah wajar dilakukan (ayat berbelit dah, tak faham korang buat2 faham je la)

eh lupe..korang apply nak sambung belajar tu kalau boleh biarlah kene dengan minat dan harapan korang agar mudah korang nak follow study tu nanti..hehe..

congrats jugak kepada yang dapat straight A's..yang dapat suam-suam kuku pun tahniah..bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi.. :-)

sila jangan jeles sebab aku terima skroll time graduasi dulu dengan SULTAN KELANTAN

till then..jumpa lagi..Assalamualaikum.bye

No comments: