Wednesday, January 11, 2012

sebab untuk pilih kerjaya sebagai guru

assalamualaikum
sehat korang semua??

hari niy aku nak cite satu cite best
ok
mula2 sekali cite tu maybe tak best pon
hahahahha
so jangan la korang menaruh harapan yang melampao 
tinggi yang korang nanti
akan ketawa tak ingat dunia mahupun sampai guling2
dari atas katil tergolek sampai ke bawah rumah
amat hiperbola ayat aku kan
haahha
entahlah
konon2 nya la kan
nak try style menulis blog yang baru
aku MUNGKIN 
mungkin masih mencari identiti
hahahha

yerla kan 
blog niy kalao kire ikut BIRTHDAY nya
dah umo setahun lebey
tapi aku rase tak de ape yang menarik 
mahupun berfaedah pon kat blog niy
jadi kepada yang 
berkesempatan melancong kat blog aku niy
so sorry
THE BLOG IS STILL IN THE MAKING
maybe dalam seminggu dua niy
banyak yang aku akan ubah
dan semestinya
segala jenis setting mahupun da background dan adik beradik nya
juga cuba diubah kepada yang lebih
sesuai dengan aku
hahhaha
bukan yang sesuai dengan korang ok

ape2 pon
back to the MAIN topic
catatan biase insan yang bergelar pelajar kan
mestilah blog nye bercerita pasal hidup AS A STUDENT kan
so
aku hari ni nak bercerita betapa haru biru nya 
melangkah ke fasa baru dalam hidup pelajar 
iaitu dari
program PERSEDIAAN kepada program IJAZAH
maafla ye pade yang wat diploma mahupun yang wat asasi
cerite niy cam specific sikit pada yang wat  persediaan
sebab aku tao cite hidop aku jew
hidup korang mane la aku tao

fisrt of all act ad stu cite je
kite mulakan dengan COMPARE masa kuliah
orite aku tak tao hidup student U macm mane
aku ulang sekali ni
cerita niy direfer pada hidup manusia yang masuk MAKTAB
kalao dolo2
 mase kami masih kanak2 lao nak comparekan dengan
akak dan abg senior SEM 8
kelas amatlah padat dari 8pg-1ptg
rehat 1-2
pkul 2 ptg smbg lagi kelas
kene naseb kureng baek kelas sampai pkul 5
TAPI
bile dah masok ijazah niy
kelas kami stat pkul 8pg
tapi pulang nya 
pkul 11 tu yang paling awal  la
yang paling lewat pkul 1 ptg

MAK OIYYY
apasal awal sangat
tapi aku pun bukan nak berbangga mahupun nak buat
sape2 jeles dengan kemudahan belajar 
yang TUhan bagi niy
balik awal, study tak sesusah orang lain
bersyukur amat la

tambah nak menyedapkan cite aku niy
tadi mase tengah online kat facebook
kawan aku dengan bangga nya
mengUPLOADkan jadual kelasnya


nak korang tengok sendiri
bezakan lah sendiri dengan jadual aku
jauh panggang dari api
jauh bumi dari langit
jauh hitam dari putih

dari cerite aku dapatlah dikonklusikan dengan ::
KEPADA HAMBA ALLAH YANG RASE
LEPAS SPM TU NAK BELAJAR TAPI TAK MAO 
STRUGGLE YANG MELAMPAO 
SAMPAI RAMBUT BERUBAN, DAHI BERKEREPOT
PILIHLAH UNTUK MENJADI GURU
KERJAYA YANG MULIA
MALAH PENDAPATAN JUGA HEBAT!!!

pesanan penaja ::
aku tak tao sejak bile aku jadi promoter kerjaya guru
btw CN Blue dah release a new single
entitle WHERE YOU ARE



2 comments:

EruzuLiyana said...

aku suka kehidupan iajazah, kol 11 bulih nterlebing atas katil doh..haha

aku yang mahu bermula semula said...

yup,,,sebab tu la kite kene pilih kerjaya as a teacher,,,blajar tak payah,,,banyak rehat pulak,,,nak ape lagi,,, :)