Monday, April 30, 2012

ipoh...a must visit town..tak percaya..try bace...

assalamualaikum..kembali menaip di blog aku..hahaha...best nye weekend aku...korang ada..hahaha....jahat punye manusia kan..post entry nak buat orang jeles...memang sah kronik tahap kejahatan aku ni..
jadi macam yang dijanjikan la..review sikit pasal jalan-jalan kat perak la sikit...heheh...al maklum aku ni jakun sikit lao nak melancong sendiri [jangan tak tao aku anak mak ayah ok, first time kowt aku melancong dengan kekawan korang ape tao]

ok..buat yang dah biase dengan ipoh mali..anda disarankan xperlu sambung bace sebab dengan berbekalkan 3 hari 2 malam kat ipoh ape sangat sempat aku jalan..tapi yang penting lost world tak miss ok..

buat yang merancang nak masuk lost world of tambun ni..pesan aku..korang kena rajin explore seluruh lost world tu...ini adalah supaya bayaran yang dikenakan tu berbaloi dengan pengalaman yang anda dapat..hah..kan dah macam pemandu pelancong..aku bukan ape..masih aku ingat time aku google pasal lost world before pergi perak aritu amat sikit bloggers yang cite pasal ape yang ada kat sane..asyik2..di snap gambar tengah maen air al maklum situ kat water park..bagi aku yang masih bergelar pelajar ni..45 henggget..ulang sekali lagi RM 45 untuk masuk tu agak mahal..so kene la ada sesuatu yang amat berbaloi kat dalam sane baru la duit kitaorang tak burn macam gitu ja..

konklusi yang aku boleh buat..i's worth..dengan segala macam aktiviti air..dari menyelam.berenang.melompat. menggelungsur.berakit. dan segala macam yang sewaktu dengannya dapat korang buat kat sane..plus ada pulak amusement park..yang dapat dinaiki free of charge [kite kan dah byr rm45..kire sekali bayar dapat maen semua]..buat yang gile korea macam running man or we got married yang selalu tunjuk depa2 tu p amusement park..inilah masanya..rasakan sendiri terbang di udara..melayang bagai burung...





buat yang pencinta alam pulak...ada petting zoo..kebanyakkan animal kat sini dilepas bebas..so kita bebas nak jalan seiring sejalan dengan depa niy..dari peacock yang macam-macam  warne hinggalah kucing hutan yang aku tengok macam kucing kat rumah aku ada kat petting zoo niy..yang menarik..lao korang rajin bertanya dekat instructor yang ada kat zoo ni..korang dapat pegang plus bagi makan da animal..kan name tempatnya pun petting zoo..kirenye memang sah korang dapat bagi makan da animals..





dah tu kalau korang round seluruh tempat niy..ada gak swan lake..kat situ..aku la yang rasa..rasa macam cite  omputih zaman kanak-kanak dulu...ugly duckling ke apa namanya..tapi yang aku pasti amat menngamit kenangan zaman kanak-kanak..


yang paling menarik..tempat niy baru bukak..dan aku amat bangga dapat pergi kwasan niy walhal kami dah hampir2 tak masuk..konon2 nya dah letih bejalan..tempat mendulang bijih timah..hah..korang ada..aku sebagai manusia lahir tahun 92 ni mengakui la agak jakun bab2 sejarah ni..jadi kira ada jugak mende ilmiah dapt dikutip time pergi lost world niy..bukan sekadar maen air ya!!!

bijih timah yang dapat kita tengok lepas mendulang
serius teruja
tak percaya korang p la try mendulang sekali

pesanan penaja ::




best aktiviti ??
....
mesti la yang gelungsur dengan curahan air tong besar macam kat atas tu
serius korang mesti cube
buat yang belum pergi
lekas2 simpan duit
nanty rasakan sendiri
dan buat yang dah pergi
rasa macam nak pergi lagi kan!!!

bye-bye..annyeong...
akan datang dengan review 
bandar ipoh
bandar penuh cerita 



3 comments:

ankeljonni said...

wah!! mendulang timah.... huhu

.:naqib saad:. said...

sakan noh... :P

aku yang mahu bermula semula said...

hehehe,,, @uncle jony > first time tu,,,
@naqib > hah kan dh jeles,,org ajk p same xmo,